Tuesday, April 12, 2011

Hujan.

Salam,

Petang ni hujan sangat lebat.
Driving in almost zero visibility.
Pernah sekali drive camtu, drive dalam kabus, dari Pennstate ke Pittsburgh.
Obviously, not me driving.

Cuak punya pasal, tutup radio.
Berzikir tak henti.
Nasib semua bawak kereta berhemah.
Dalam hati dok cakap, janganlah nampak accident.
Cukuplah last week tengok fatal accident, siap nampak deceased body dalam plastik hitam.

Bila masuk simpang Putrajaya, teringat hari ni hari Selasa.
Patut ada pasar malam.
Sayu je hati kenangkan kesian orang meniaga pasar malam, malam ni.
Memang tak boleh bukak kedai langsung, hujan lebat sangat.
Kalau hujan sikit-sikit, boleh lah lagi gigih bukak kedai.
Yang jual baju takpe lagi, entah-entah malam ni meniaga kat Downtown Cheras plak.
Yang meniaga lauk-lauk, nasi ayam bagai, rugi macam tu je.
Kalau jap lagi hujan berhenti pun, mungkin tak ramai akan beli, sebab sure fikir lauk dah masuk air hujan.

Entry ni takde motif sebenarnya.

3 comments :

fauzana said... Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates

pegi kedai kete or supermarket, cari rain-x or any rain repellent. work superb on me td. i bought it just before the hujan omg so awesome. so clear ok.

Adilah Rosli said... Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates

omg never heard of that thing before. how does it work???

crunchiedairy said... Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates

cik adik tehingin uncle bob ek..olo2 cian uncle baccah